onsdag 27 april 2011

Vår explosion

Nu går det undan här! Från att vi stod och stampade i samma snögrop ännu i början på april till att det nu helt klart exploderar ute! 
Knoppar sväller, löv tänker börja väckla ut sig och perenner och vårlökar skjuter fram i rekordfart! Vi har också rekordvärme, upp till 20°C, för det mesta vindstilla och klarblå himmel. Känns nästan som sommar, det doftar iaf sommar redan nu! :)


Däremot har jag fortfarande inte hittat kameraladdaren. fattar inte vart den kan ha försvunnit, som om den har fått fötter och sprungit bort.. :(
Men..de e dessa som har satt fart i rabatterna de senaset dagarna (fjolårs bilder) + en hel massa som står i knopp..Jag MÅSTE hitta laddaren så jag får bilder tagna..fort!


Och jag fortsätter även i förkylningens tecken, var någotsånärt frisk en vecka här emellan men nu är jag sjukskriven igen med feber, snuva och en he del annat :(
Började på stadsträdgården igår, tvingade dit mig själv fast jag borde ha sjukanmält mig redan då..men det gick bra ända tills jag skulle hem, då deckade jag totalt och låg i sängen/soffan resten av kvällen..nu har jag sjukledigt i två dagar och hoppas verkligen att jag är på benen sen!

Hade ni en trevlig påsk annars? 
Här var det superväder och massvis med söta påskhäxor inklusive våran egen söta häxa :)

vårkramar från ett soligt jakobstad!

5 kommentarer:

  1. Härligt att det våras även hos er:) Vad trist att bli sjuk vid denna tiden på året när man vill göra så mycket ute. Hoppas att du snabbt kommer på fötter igen;) Här är också rena sommarvärmen och det är ca två veckor tidigare än förra året:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Vilken katastrof att inte kunna fotografera. Det händer ju så otroligt mycket i trädgården just nu. Den ändrar skepnad från vecka till vecka,ja ibland till och med timme för timme.
    Krya på dig

    SvaraRadera
  3. Så frustrerande med kameraladdaren. Hoppas den dyker upp snabbt för nu går det verkligen undan i växtligheten. Ha det bra.
    kram

    SvaraRadera
  4. Hoppas att du hittat kameraladdaren vid det här laget! Jag blir också galen på alla olika sladdar och laddare. Hoppas också att förkylningen gått över. Vårförkylningar brukar vara särskilt ilskna.
    Undrar vad det är för växt med prickiga blad som man ser på övre högra bilden.
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Vackert vårligt du visar!
    Usch, med förkylningar i vårtider, när man vill så mycket och inte bromsas av en envis förkylning!
    Hoppas du har funnit sladden och förkylningen gett sig!
    Ha det gott! /Bea

    SvaraRadera