söndag 8 februari 2015

Vad läser Du?

Vilken solig vacker dag det har varit! 
Jag som inte skulle beakta äppelträden före JAS för att undvika att få så många nya vattenskott på dem kunde inte se på de vattenskott som redan fanns så jag var ute och klättrade i etta äppelträdet idag ändå. Grannens kaniner blev även de glada som fick kvistarna att tugga på. 

Men ikväll läser jag igen. Jag är helt fast i denna bok; 
 Förökning av trädgårdens växter, skriven av Geoff Hodge. 

Jag gillar den verkligen. Den är väldigt informativ och har även ett stort register över växters förökningssätt, alltså vilken metod som fungerar bäst för t.ex. Vallmo eller magnolia, tidpunkt och lite annat smått och gott. 

Vad läser Du för trädgårdslitteratur just nu?

Nu ska jag fortsätta läsa!


4 kommentarer:

  1. jag gillar alla de böckerna för att de är som du säger så informativa och lättförståeliga.
    Allt gott
    Annika
    Som läser om vårens lökar inför kommande utställning

    SvaraRadera
  2. Vad är väl bättre än en intressant växtfaktabok. Den där har jag inte läst, låter intressant. Själv plöjer jag igenom växthusodlingsböcker nu just! :)

    SvaraRadera
  3. Sanningen att säga så läser jag färre och färre växtböcker och mer och mer på nätet! Men visst konsulterar jag mitt bibliotek också, senast en liknande fröbok. Just nu läser jag mest om hönsskötsel...
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  4. Den verkar ju vara en sån där bok som man MÅSTE ha i sitt arkiv :) Jag har faktiskt tänkt skriva ett inlägg om en ny trädgårdsbok jag har i mina händer just nu... :)

    SvaraRadera