torsdag 29 mars 2012

helleborus niger

Jag var just ute på en snabbvisit i trädgården för att kolla läget..väntar på mina crocus å att snön ska smälta nångång..

Men helt plötsligt ser jag det här!


Grävde snabbt bort lite snö och mitt hjärta hoppade till - min lilla lilla julros - den blommar!


Underbart, underbart - UNDERBART! 

Jag grävde ner den i rabatten ifjol och tänkte att den får vara där, trodde inte riktigt att den ens skulle klara vintern. 
Å nu blommar den! 
och kolla in knopparna också!

En kämpig dag har det varit med matproblem å Oliwers sida..men nu känns det myycket bättre! 
Tack kära trädgård!

Ps. oliwer åt lite bättre ikväll också.

5 kommentarer:

  1. Förstår din lycka;) Planterade H. niger (dubbel) för hur många år sedan som helst och varje år äter rådjuren av knopparna så jag har aldrig sett den blomma:( Men just idag upptäckte jag en enda blomma som slagit ut;)))) De måste ha missat den knoppen:) Så skönt att lille Oliwer har ätit bättre i eftermiddag. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Visst är de ljuvliga de där julrosorna. Har ju precis hittat en här hemma i trädgården och skulle vilja plantera ett hel massa fler.

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  3. Nämen har man sett på maken. E inte naturen underbar? Lika fantastiskt varje gång det blir vår. Vårhälsningar Anna

    SvaraRadera
  4. Verkligen, underbart!
    Hälsningar Marika

    SvaraRadera
  5. Som ett litet lyckopiller.
    kram

    SvaraRadera