fredag 24 oktober 2014

Sommaren som gick och hösten som snart är över

Hej på er! 
Jag är tom på ord. 
Har varit det en längre tid nu så därför har jag inte bloggar alls. 

Tänkte visa lite bilder från sommaren som gick. Så underbar den var! Vi hade de så skönt jag och barnen. Synd att maken jobbade mest hela sommaren bara. Nu har han nytt jobb på en skola så vi ser framemot nästa sommar TILLSAMMANS! 


Vi byggde en stor soffa och jag flätade videstaketet tidigt under våren.
Vi hann spela många omgångar luffarschack och mysa mycket i soffansom blev en favoritplats efter att jag sydde kuddar och dynor till den också. 

Syrenerna blommade, juni var iskall och fågelbadet putsades flitigt och noggrant ofta. 


Det var grönt och skönt...



Sandlådan användes flitigt varje dag.. 

 
Barnen tillverkade ett insektshotell som sattes upp på lekstugeväggen.



Rabatten framför lekområden exploderade i grönska! 

Samma rabatt med monsterhostorna.


Vi köpte guldfiskar och plockade smultron. 


Ronja utforskade världen dag för dag.. 


Den kaukasiska kragen blommade fantastiskt i år och meditationsbänken användes flitigt


Jag är så glad att jag vågade riva gamla skruttiga växthuset och ta bort min första rabatt för att bygga träterass och soffan! Jag äskart! 


Revsuga och alunrot. Två av favoriterna. 


En del av trädgården.. 

 
Badkaret användes på tok för lite i sommar. Nästa sommar ska jag bada ofta! Och fläta ett pilstaket där så inte grannen ser mig alls.. 


Luktärterna blommade och doftade ända tills frosten tog dem och vi fick bra skörd från köksträdgården och örtagården.


Sen byggde vi en ny liten damm.. 


Välkomnade hösten och planterade några tusen lökar..









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar