måndag 14 juni 2010

damm-bygge på G!

Igår ränsade jag hela rabatten vid dammen och grävde en grop till dammen. Idag har vi planterat lite mera perenner och Rasmus har fyllt i vatten (lämnade lite för utrymme till stenar samt pump). Rasmus har också plockat dit småsten så att han ska veta var han får stå när han tittar på vattnet :)
Önskar att alla växter kunde växa till sig och att jag skulle hinna plantera allt jag vill ha där samt få upp den omtalade stenmuren bakom nu inom kort.. funderade även på att plantera ett litet träd nära dammen..kanske ett pelar prydnadsäpple skulle sitta fint?!
Och några vattenväxter..pumpen och arrangemanget kring den..sen e de klart! sen...

Jag har även förlorat min pelargonoskult i år. Har länge varit kritisk till pelargoner men kunde inte motstå färgen denna hade..

Mamma och pappa har ofantligt mycket mera växter än mig (och mycket större trädgård). vallmon höll på att slå ut när vi var där inne i veckan..så snyggt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar