lördag 3 juli 2010

projekt: uthus

Vi har som det största sommar projektet att flyfta upp, drenera under samt gjuta en nystnfot till vårat uthus. sen ska det sättas på tak också före hösten.
Idag började vi på allvar, före har vi bara tömt och spikar ihop väggarna.
Mina föräldrar och min mormor och morfar har varit här hela dagen och jobbat, eller männen har jobbat..vi har gjort mat, kaffe och grillat.
De fick upp ena sidan av uthuset höjd och satt på plintar, nu återstår det att gräva ett 40 cm djupt dike med 10 cm lutning längsmed hela sidan..sen ska dreneringen dit och fyllas på med grus - tills torsdag! På torsdag kommer hela släkten igen och gjuter stenfoten så då ska det vara klart fick vi orders om.

puh! dehär kommer bli stressigt eftersom min ena spade gick sönder i förra veckan så vi har bara en och min man e sjuk så han orkar knappast göra så mycket..så det hänger på mig och min dåliga rygg.
Hoppas bara att NÅGON av våra vänner kan komma och hjälpa till bara lite iaf så skulle det gå så mycket snabbare ;)

Annars har jag mest njutit av allt som blommar nu, gjort en skuggrabatt och en mormorsrabatt med några buskrosor! kommer bli super med underbar doft sen när de vuxit till sig. jag längtar redan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar