torsdag 29 september 2011

"NÖT" & Matfest

Vi var på Matfesten i Österbotten här i Jakobstad förr förra lördagen, 17.9.
Främst för att kika in intressanta recept/blandningar på marmelader, saft och sylt, Äta god närodlad mat och sysselsätta Rasmus med matkonst för barn som Balatako ordnade.
Däremot vågade inte riktigt Rasmus skapa några djur då me vi tog idén med oss hem och byggde djur av äpplen, nypon och andra naturliga ting i några dagar efteråt här hemma! :)
Halmhoppningen som 4H hade ordnat var däremot väldigt pop! 


Under matfesten hittade jag också en Trädgårdsförening som jag blev medlem i.
Norra Österbottens Trädgårdssällskap r.f. , även kallad NÖT. De håller ett möte per månad och har olika föreläsningar, anordnar trädgårdsresor både inom nejden, landet och europa som man kan delta i. Så nu är jag en nybliven medlem i NÖT, betalade just medlemsavgiften efter att ha fått medlemskortet på posten..trodde nog aldrig för några år sedan att jag skulle vara med i en trädgårdsförening..otroligt vad man ändras med åren ;)




Vid Aspegrens Trädgård fanns även en utställning av fågelholkar i alla möjliga och omöjliga utföranden.
Den med pilen är ju klockren! 

1 kommentar:

  1. Kul med sådana evenemang! Förstår att Rasmus gillade att hoppa i halmen, det älskade vi när vi var små (jag är uppvuxen på landet) vi hoppade i grannens hö så fort vi kom åt:))Ha det gott/Monne

    SvaraRadera