torsdag 8 september 2011

det går trögt men ändå frammåt

De senaste veckorna har varit tröga, jag har egentligen inte fått någonting gjort överhuvudtaget i trädgården.
Ända tills i förrgår.
Då tog jag mig i kragen och släpade ut min kropp som e i värsta foglossningsstadiet, och planterade 20 st Allium "purple sensation"


och 90st crocus.


***

Idag har jag sysselsatt mig en stund med att platera några höstkrukor, fast de gick ganska trögt för jag kan inte lyfta ens den minsta kruka (kan inte riktigt böja mig än mindre lyfta något över 3kg utan smärta).
Flyttade in alla pelargoner för snart kommer frostnätterna och passade på att ta lite sticklingar på samma gång, hoppas att de ska rota sig fint och klara det karga livet inomhus i vinter.

***

I morgon bär det troligen av mot sydligare breddgrader igen, till mina föräldrar.
Vi ska kallpressa några liter havtorn till hade vi tänkt.
Så gott att blanda med äppelsaft sen i vinter och värsta vitaminchocken e de också!
Jag har också fryst hela havtorn som vi kan plocka i oss dagligen hela vintern för att motverka lite förkylningar osv. 

Ha en underbar hösthelg!

2 kommentarer:

  1. Vad fint det kommer att bli i vår när lökarna blommar!
    Men, stackars dej..jag känner igen detta med foglossning, inte kul!
    Du får vila och njuta av det som är..Eller cykla (det funkade för mig) o kika på andras trädgårdar : ) O kanske läsa trädgårdsböcker istället för o jobba tills bebisen kommer.
    /Cika

    SvaraRadera
  2. Fy katten med foglossning;( Vilken enorm vårblommning du kan se fram emot:)) Kommer att se helt fantastiskt ut! Ha det gott/Monne

    SvaraRadera