tisdag 23 augusti 2011

Plötsligt var hon bara där!


Ifjol hände samma sak, jag hade glömt bort henne, höst Gentiana. (som jag inte alls minns exakta namnet på nu förstås).
Men skillnaden var att ifjol så syntes hon knappt med sina ynka 5cm ovan jord.
I år däremot strekte hon på sig rejält och riktigt prålade efter uppmärksamheten som hon så förtjänar!



Massor med blå-blå blommor har hon och jag sa faktist för mig själv "oj jäklar va vacker du var" före jag sprang in efter kameran på min lilla dagstur genom trädgården idag.

Jag hoppas hon vill fortsätta att vara i min trädgård för hon är en väldigt uppskattade blomma nu när hösten börjar ta över.



1 kommentar:

  1. Ja det är riktiga vackra blommor Gentianorna, påminner mig om att min två borde flyttas för de står nästan under två hostor;( Tur att jag kan njuta av din vackra blomma istället:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera