fredag 9 april 2010

Förkultivering

Hejsan världen!Jag tänkte visa lite hur mina förkultiverade växter ser ut.. :)
Det är bara tredje året jag håller på med förkultivering (och trädgård) så ni får ha lite överseende.

Började med att så Chili "Hungarian wax yellow" i februari. De ser nu ut såhär och väntar på omskolning





Sådde också Äggplanta i slutet av februari, de har inte växt riktigt lika bra som chilin men har nog satt lite fart nu de senaste veckorna. Jag har aldrig testat äggplanta förut så tänkte jag skulle ha det testat i år.





Sen sådde jag Timjan som jag ska ha mellan stenbeläggningarna i örtagården, tänkte så mera senare i vår ute i växthuset men var bara så tvungen att ha det sått nu också...kan inte vänta. I samma veva blev förgätmigej och en hel massa olika aklejor sådda..dock har de inte börjat titta upp ännu (inte heller de som står ute i växthuset som fick sin köldknäpp i januari)





Basilika hade jag tänkt att jag skulle ha en tidigare skörd av i år också, så de blev sådda för ca 1 månade sedan...utvecklas bra.

dock borde jag investera i ett lysrör till nästa säsong och hitta ett bättre ställe än sonens sovrum att förkultivera i ;) (fast han sover bara där, har lekrummet på nedre våningen)


För övrigt är det ganska dystert väder här idag..regnar och är molnit och kallt, men iaf plusgrader. Hoppas på att det skall regna nu i några dagar så snön försvinner - sen vill jag ha sol!





En liten bild på tulpanerna jag fick av gubben på våran bröllopsdag smyger jag också in här :) älskar tulpaner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar