söndag 11 april 2010

Vårstädning part 1

Hejsan!

Igår började vi våran vårstädning... Snön hade äntligen smält bort av plattorna vis entrén. Fram med vattenslangen och sopborsten! :) Gubben var däremot inte lika glad i mitt plötsliga infall att städa där efter en lång promenad..men fint blev det! Skulle bara vilja ha råd med lite mera vårblommor...

Idag började jag städa terassen, kom ganska långt faktist före sonen kom och sa att han var blöt och ville gå in och sova. Nu väntar jag otåligt på att han skall vakna så vi kan gå ut igen.. Jag vill få det klart idag. Hade även tänkt ta en sista tur med vattenslangen på växthuset så det skulle vara klart för vårsådder men det lär jag inte hinna med idag :/

ååh vad jag önskar att min man skulle ha ett vanligt 8-16 jobb så man fick lite mera tid att göra saker här hemma...som det ser ut nu jobbar han 3-skifts jobb 7 dagar i veckan. Men, jag kommer att ta ledigt hela sommaren från slutet av maj tills i höst någongång när jag känner på mig att jag borde börja jobba igen. skönt med arbetspraktik, man kan sluta när man vill och börja igen sen...lite mindre inkomst blir det ju men mera tid för mig att vila upp mig. Känner på mig att det börjar vara på tiden att jag ger mig själv lite egen tid, efter 11 år av depression, psykoser och självmordsförsök samt 1 graviditet och världens underbaraste lilla människa, känns det som om jag borde varva ned, sluta jobba och stressa mig själv samt få tid att läkas. psykoterapeuten tyckte samma sak, tack och lov.

nåväl, slut tjafsat om mig och mitt mående.

Trädgården väntar! :) mitt eget batteriladdningssystem, utan trädgård skulle jag vara helt vilsen.

laddar upp bilder av hur terassen blev efter städningen sen (glömde förståss ta före bilder)..

NU skiner solen och jag vill gå ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar