tisdag 20 januari 2015

Mera planer

Vi fick lite kallare igen, minus 15 grader. Så nu lär vi ha djupare tjäle också eftersom så mycket snö hann smälta och vi fick ett tjockt lager med is överallt. Känns plötsligt som om det kommer ta länge före det blir vår. 

Men jag fortsätter drömma om trädgården.. 

Jag har i många år velat bygga en pergola  längsmed uthuset och bara tiden, orken och inspirationen (och pengarna) räcker till skulle jag vilja bygga en i år. Eller nästa år. De e en dröm som jag hoppas blir sann. 

Såhär ser det ungefär ut nu. 


Tänk er en svart pergola i trä längsmed hela långsidan. 
Vildvin som klättrar och hänger ner som gröna gardiner i den och en liten sittgrupp utanför mitt blivande planteringsskjul som blir vid de svarta dubbeldörrarna. Funderar även på att  byta till ett sirligt fönster och en enkel gammal dörr med glas där.. 

Sen vill jag ju gärna ha ett litet växthus för att kunna driva upp fröplantor och sticklingar i.. 
Ska nog vara extra snäll med mannen min nu före jag presenterar alla mina drömmar ;) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar