onsdag 8 september 2010

Höst

Underbart höstväder ute idag! Själv e jag förkyld men har försökt att vara ute och njuta lite av det underbara vädret ändå.
Igår var jag till Sunds och shoppade lite botaniska lökar och sånt..det fanns alltför många valmöjligheter så jag hamnade i något sorts shock, kom hem med alltför lite lökpåsar, men får ta en till tripp dit någon dag nu snart och shoppa loss lite mera. Fick 50 euro av svärmor som jag hade tänkt sätta i lökar och vackra höstkrukor :)


Syrenhortensiorna mina är VÄLDIGT små ännu men visar ändå lite av sin skönhet..hoppas dom växer snabbt!

Fåglarna är igång, knaprar i sig massor med solrosfrön..de e värsta kalaset vid solroshäcken varje dag!

Hittade en liten (stor) söt skalbagge..ifall den e skadegörare så säg, för jag e dålig på sånt.

ÄNTLIGEN blommar fru pink! Ååh så jag har väntat!

Nyinköpta höstanemonerna slog ut sin första blomma idag också. Visste inte att de ska vårplanteras för att ha största möjlighet att klara vintern. Nu får jag bara hoppas att de klarar sig eftersom jag planterade dem för ca 1 månad sen..hoppas hoppas hoppas!

Vackraste hostan!


Börjar vara dags att skörda bönorna..blir inte lika stor skörd i år som ifjol men det lär nog räcka ändå.

Är det vår eller höst? Hej du, du ska ju blomma på försommaren!


Tror nog jag ska ta en till tur ut i trädgården, trotsa flunssan lite..gräva ned de plantor som ännu står i krukorna och väntar och börja karltlägga hur jag ska plantera alla lökar jag inhandlat..
Längtar redan till våren!

Ha en fin höstdag!
Kram Sandra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar