måndag 11 oktober 2010

det går för långsamt


Hejsan!
Här stressar vi på men springer mest runt som yra höns.
Första snän är förutspådd att komma nu på fredag och vi har fortfarande halva taket i högar på marken - inte uppe på taket! :( Vet inte hur vi ska hinna få det klart.. man måste vara minst två personer för att alls kunna göra någonting och eftersom maken e i jobb de flesta timmar när det är ljust så hinner vi inte så mycket. Önskar han hade några dagar ledigt nu men nepp..
Fast vi har ju nog vetat om att snän kommer denhär tiden på året, det gör den ju alltid..ändå sitter vi nu här och har det oklart. bedrövligt känns det..önskar min pappa kunde komma upp hit i några dagar så vi skulle få det klart, men han har ju sitt liv också..ååå va stress!

Nå, jag har iallafall fått mitt förråd klart, och utrymme för förvaring finns det gott om! vi byggde en hylla längsmed ena väggen, ca 6 meter lång och 70cm bred från golv till tak! där ska det nog rymmas ett och annat! Sen byggde jag ett upphöjt golv i ena delen av utrymmet, där ska bord, stolar, soffor och gunga vara, så de inte står och får fukt från marken.
Började plocka in allt idag men ännu finns det mycket som ska in före snän kommer i slutet av veckan!

För att inte tala om alla växter som ännu står i sina krukor!!! Vart ska jag sätta dem?!
nåja, får väl gräva ned dem i köksträdgården säkert för jag hinner inte göra någon ny rabatt åt dem..det får vänta till våren..som så mycket annat som inte ha hunnits med i sommar..

Igår blåste det helt ofattbart grymt här och nu är det snart inga läv kvar på träden, så ja, snän får väl komma nu då...

snö..
kallt..bävar för att det ska bli kallare än -30 i vinter..men de skulle inte förvåna mig det minsta..brrr

Hoppas att ni andra har hunnit få mera klart än mig inför vintern! ;)
Fast jag vet att det är många som försöker få tiden att räcka till..

Ha de gött!
Sandra

5 kommentarer:

  1. Du är ju så flitig! Jag ligger också efter med en massa saker i trädgården, men det är bara för att jag har suttit i solstolen och slöat, men skönt var det! Ha det bra! /Katarina

    SvaraRadera
  2. Känner igen stressen! Har också en massa "måsten" innan vintern slår till. Men jag försöker ändå njuta av höstfärgerna och solen som hängde som en gigantisk strålkastare i trädtapparna idag...
    Hoppas ni hinner lägga taket!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  3. Det är säkert jättejobbigt med halvfärdigt tak, men knappast kommer det nu sådana snömängder nu ännu, och framförallt så smälter den säkert fort bort, vi har ju ändå bara oktober ännu. Allt ordnar sig säkert ska du se. Ni har ju ändå fått mycket gjort också! Hälsn mimi

    SvaraRadera
  4. Ja, det är nog så att de flesta har tidspress nu på hösten. Det brukar dock alltid lösa sig till det bästa:) Man kan ju inte mer än göra sitt bästa eller hur. Taket blir säkert klart ska du se även om det ser svart ut för tillfället.Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  5. JA tiden dendär som går så fort att min inte hinner det man vill....tänk om det fans fler tim på dygnet fast då skulle man väl bar avilja ha ännu fler....
    JAg är en san tidsoptimist för det finns så mycket jag vill göra men hinner bara en bråkdel...det blir kanske bättre med åren men dit vill man inte tänka än. Jag har i alla fall börjat prioritera bättre eller lite bättre i alla fall.

    Ha det gott
    Kram Anna

    SvaraRadera