onsdag 20 juli 2011

Bildkavalkad

Vi var på resa till östra Finland torsdag-söndag. 
Främst för att fira Timos faster Liisa som fyllde 70 år
och hade hyrt en turistbåt under eftermiddagen 
som körde runt oss på vackra Saimen 
med start från Lappeenranta.
Jag hann inte ta så många foton av naturen där eftersom det åts middag och tårta! 

men detta kort tycker jag blev fint.




Vi sov alla nätter vid våran villa i Sulkava (i Savolax), fiskade, badade och värmde oss i bastun.
Lördag kväll efter att vi kommit tillbaka från Lappeenranta tog vi en sista 
roddtur före läggdags. Vindstilla och med dimman som smög sig in och trollband hela sjön. 
Det var en alldeles ljuvligt vacker sen kväll! 











De va den resan.
Nu är vi hemma och försöker komma igång med rutinerna igen. 
Timos semester är slut och Rasmus har börjat nytt dagis igen i väntan på att dagmamman ska komma tillbaka från sin semester.
Själv vilar jag mest och gillar inte läget!
Försökte mig på att rensa en relativt stor rabatt i förrgår och det straffade sig direkt med smärtor lite varstans, speciellt i magen då. Så nu knipsar jag mest bort överblommat och försöker vänja mig vid tanken att jag onte kommer att få så mycket annat gjort för tillfället. De e väl bara att försöka anpassa sig, för trädgården är nog inte det viktigaste nu hur mycket jag än längtar efter att få gräva och fixa. 



3 kommentarer:

  1. Va fin blogg du har Sandra! Å va Rasmus växer!! Synd att vi int ha träffades på LÄÄÄÄÄNGE :/ Hoppas ni mår bra och att magen din växer fint :) Kramar!

    SvaraRadera
  2. Magiska bilder! Vilket trevligt sätt att fira födelsedag!
    Var rädd om dig nu och strunta i ogräset!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra bilder! Vykort allihop! :-) Fortsatt skön sommar.

    //Petra

    SvaraRadera