torsdag 21 juli 2011

Öppna gårdar i Skata - rapport


I ena trädgården fanns en väldigt charmig ruin med vildvin klättrandes på den.
Hela ruinen är inte med på  bild eftersom trädgårdsmöblerna var av plast och skulle ha förstört hela bilden och markbeläggningen var inte heller något att hurra för. Men jag gillade ruinen!
Har själv suktat efter en rejäl ruin men inser att det inte skulle passa i våran omgivning. 




Gillade "klätterställningen" och funderar på att få in något liknande åt Rasmus hemma hos oss.


Gillade också denna spaljé men skulle gärna ha sett en riktig plantering med mångåriga klätterväxter till den. Och eftertsom jag e tokkär i armeringsmattor så måste det nog göras en rundad spaljé hemma hos oss också.. ;)

Mysigaste entrén under vandringen. Också fin trädgård (den jag gillade mest) men..


Skulle jag ha muskler av stål skulle jag frakta hem ett berg till oss. 
Denna trädgård var i bättre skick ifjol måste jag dock säga. 

***
Överlag var det lite svårt att hitta några guldkorn, därav bristen på bilder. 
Det kan också hända att jag har blivit grymt kritisk. 
Jag har alltid tyckt att mina föräldrar varit alltför kritiska när det gäller andras trädgårdar men inser nu att jag själv är på väääldigt bra väg att bli likadan. Jag vill se nytänkande och få ny inspiration. Inte se vanskötta trädgårdar där ogräset totalt har tagit över, då kan man lika bra hålla porten stängd :/

Men, överlag var det ändå roligt att få ströva omkring en eftermiddag med vännerna..och man vet aldrig, helt plötsligt kanske man får nya idéer när man har tänkt på saken en tid.




1 kommentar:

  1. Muren ser riktigt mysig ut! Kul att se hur andra har det i sina trädgårdar, som du säger, man kan få nya ideèr:)
    Ha en fin dag!
    Kram Margot

    SvaraRadera